گزارش IHS : بهبود فروش تجهیزات شبکه های رایانه ای صنعتی در سال 2017

گزارش IHS : بهبود فروش تجهیزات شبکه های رایانه ای صنعتی در سال 2017

يکشنبه 1395.08.16

بعد از آنکه در سال گذشته بازار تجهیزات شبکه کامپیوتری در بخش صنعتی دچار رکود شده بود، براساس تحقیقات اخیر IHS Markit وضعیت با افزایش درخواستها در سال 2016 بهبود یافته است.

بر اساس آمار موسسه تحقیقاتی آماری IHS، بازار تجهیزات شبکه های کامپیوتری در بخش صنعت شامل gateway ها، سویچهای Managed/Unmanaged، روترها، مودمهای وایرلس Access Point و کابلها و اتصالات با نشانه هایی از رشد روبرو شده است. بهبود فروش و رشدی که با افزایش سازگاری شبکه Ethernet با پروتکلهای صنعتی بوجود آمده است و البته این تغییرات از سال 2015 آغاز شد و بر اساس گزارشها تخمین زده می شد رشد سرمایه گذاری جهانی از سال 2014 به 2015 با 10.1 درصد بهبود روبرو شود. اما این رشد با افت به میزان 4.5 درصد از سال 2015 به 2016 به آرامش و رکود نسبی ختم شد.

حالا بر اساس آمارهای HIS Markit دو دلیل اصلی برای رکود وجود داشته است. اول اینکه کاهش و تلاطم قیمت نفت خام در سرمایه گزاریها در انتهای سال 2014 و ابتدای سال 2015 تاثیرات مهمی بر روی رکود داشت. امکانات تولید جدید و برنامه های نوسازی در این دوره و همزمان جان گرفتن سهام تولیدکنندگان باعث شد تمام بازارهای مرتبط هم به کار ادامه دهند.

دوم آنکه کندی در فروش با کاهش اعتبار کسب و کارها باعث شد احساس بی ثباتی در بازارهای اروپا و انتخابات آمریکا نیز عاملهای بعدی باشند.

عوامل موثر بر کسب و کارها در اتحادیه اروپا شامل رای گیری رفراندوم انگلستان می شد که با خروج انگلستان همه چیز دچار نابسامانی شد. عواقب این تصمیم انگلستان هنوز معلوم نیست اما باعث ایجاد ناپایداری در بخشهایی از بازار شد. عوامل دیگر نیز مهاجرت پناهندگان از خاورمیانه و آفریقا و ثبات شرایط یورو بوده است.

به هرحال در گزارشها آمده است که افقها در سال 2017 و فراتر از آن بسیار روشنتر از قبل است. کسب و کار شبکه های رایانه ای بر اساس چشم اندازهای پیش رو به رشد نرمال بهتری در سال 2017 مجددا دست می یابد. البته در صورت عدم وقوع نارضایتی های دیگر اقتصادی این پیشگویی می تواند درست باشد. بنیان های قدرتمند تولید و ساخت شرکتهای آلمانی در کنار انگیزه ها و تبلیغات ارتقاء به Industry 4.0 و اینترنت اشیاء در شاخه صنعتی (IIoT) می توانند از عوامل ادامه تثبیت بازارها باشند.

موسسه IHS معتقد است که آرامش و رکود در فروش قطعات موقتی است و نرخ رشد درآمدها به کیفیت خوب گذشته باز می گردد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.