HD-TVI 4.0 با دوبرابر پهنای باند دوربین های مداربسته

HD-TVI 4.0 با دوبرابر پهنای باند دوربین های مداربسته

شنبه 1395.12.21

دوبرابر شدن پهنای باند آنالوگ HD  با نسل چهارم TVI

HD Analog حرکت رو به جلوی خود را با این تکنولوژی در بازار سیستم های نظارت تصویری ادامه خواهد داد. در سالهای اخیر یادمان هست که دوربین های مدار بسته 720P اولین محصولات آنالوگ HD به حساب می آمدند و رفته رفته رزولوشنها به فراتر از 4K رسید.

شرکت Techpoint که پلتفرم HD-TVI مورد استفاده هایک ویژن را ابداء کرده بود بتازگی خبر از ظهور نسخه چهارم این پلتفرم تحت نام HD TVI 4.0 داده است.

در این مقاله به بررسی تخصصی آخرین چیپ ستهای HD TVI 4.0 شرکت Techpoint پرداخته و واکنشهای بازار دوربین های مدار بسته را در این باره بررسی می کنیم.

مرور اجمالی بر HDTVI 4.0

HD TVI 4.0 توانسته میزان پهنای باند مورد نیاز را نسبت به HD TVI 3.0 به دوبرابر افزایش دهد. نسخه جدید امکان پشتیبانی از تصاویر ویدئویی 4K با 15 فریم در ثانیه خواهد داشت که از میزان رزولوشن 4K با 7.5 فریم در ثانیه ارتقاء یافته است. به همین ترتیب تصاویر با رزولوشن 6مگابایت با 20 فریم در ثانیه، 5 مگاپیکسل با 25 فریم در ثانیه و 4 مگاپیکسل با 30 فریم در ثایه نیز ترکیبهای بعدی خواهند بود. این ترکیب رزولوشنها و نرخ ضبط فریم در ثانیه در طول کابل کواکسیال تا 500 توسط تکنولوژی HD-TVI 4.0 پشتیبانی خواهد شد.

پشتیبانی از تکنولوژیهای قبلی و سازگاری بین تکنولوژیهای HDTVI ، HDCVI و AHD

در HD-TVI 4.0 چیپستها با تکنولوژی قبلی TVI سازگاری داشته و می توانند از دوربین های مدار بسته 720P، 1080P، 3 مگاپیکسلی، 4 مگاپیکسلی با سرعت 30 فریم در ثانیه و همه پلتفرمهای HD-TVI، HD-CVI و AHD پشتیبانی کنند.

این همخوانی و پشتیبانی مشترک بین انواع مختلف دوربین های مدار بسته آنالوگ HD با نسخه جدید HD-TVI 4.0 می تواند قدرت خوبی در رقابت با سیستم های نظارت تصویری تحت شبکه(IP) بوجود آورد.

دوربین های مدار بسته با پلتفرم HD-CVI 3.0 هم مثل دوربینهای مدار بسته HD-CVI 4K داهوا می توانند با چیپ ستهای جدید HD-TVI 4.0 کار کنند.

رزولوشن 4K با 30 فریم در ثانیه در دسترس

با توجه به تکنولوژی ابداعی جدید Techpoint، تصاویر ویدئویی 4K با 30 فریم در ثانیه نشانه ای از بهبود و بروز رسانی مناسب در تکنولوژی Analog HD دارد. Techpoint در اینباره توضیح داده است که سازندگان و توسعه دهندگان دوربین های مدار بسته و طراحان PCB (مدار چاپی دستگاه های نظارت تصویری) می توانند از طرح بهبود یافته جدید برای رزولوشن/سرعت ضبط فریم در ثانیه استفاده نماید.

فراتر از رزولوشن 4K

تکپوینت (Techpoint) عنوان کرده است که HD-TVI می تواند با اصلاحات جدید به رزولوشنهایی فراتر از 4K دست یابد. بنابراین دیگر تکنولوژیها مثل اترنت و شبکه های رایج هم باید سعی کنند پهنای باند موجود در انواع کابلهای شبکه را در طی زمان در پروتکلها و سازوکارهای شرکتی بهبود بخشند تا به رقابت بپردازند.

شبیه سازی ONVIF بین پلتفرمهای آنالوگ HD

پشتیبانی از چندین استاندارد بین تکنولوژیها و تجهیزات نظارت تصویری آنالوگ HD با HD TVI 4.0 ممکن شده است و می توان با DVR های مختلف دوربین های مدار بسته آنالوگ HD از برندهای مختلف را پشتیبانی کرد. این قابلیت باعث می شود سازندگان تجهیزات آنالوگ HD در هنگام بروزرسانی یا طراحی سیستم نظارت تصویری آنالوگ با دست بازتری سیستم مورد نظرشان را انتخاب کنند. از بسیاری جهات این حرکت می تواند شبیه ONVIF بین سیستم های نظارت تصویری تحت شبکه (IP) عمل کرده و ارتباط راحت تری در ترکیب استفاده از دوربینهای مدار بسته آنالوگ HD و رکوردرها برقرار کرد. کاربران هم برای استفاده از راهکارهای بین شرکتی و با برندهای مختلف نگرانی کمتری خواهند داشت.

داهوا که از HD-CVI در دوربینهای مدار بسته آنالوگ HD استفاده می کند و از رکوردرهای Pentabrid (پشتیبانی کننده از 5 تکنولوژی آنالوگ HD) برای سازگاری بهره می برند هم می تواند از دوربین های مداربسته با فرمت های مختلف تا حدودی پشتیبانی می کرد.

واکنش بازار

زمانی که داهوا در انتظار انتشار نسخه 4K تجهیزات نظارت تصویری CVI به سر می برد، انتشار نسخه TVI 4.0 با رزولوشن 4K و سرعت ضبط 15 فریم در ثانیه می تواند جایگاه فعلی تجهیزات نظارت تصویری آنالوگ HD 4K را بهبود بخشیده و باعث شود قیمت دوربین های مدار بسته 8 مگاپیکسلی آنالوگ HD در رقابت با دوربین های مدار بسته تحت شبکه (IP)/ سیستمهای IP کاهش یابند. برای کاربرانی که بدنبال خرید دوربین مدار بسته ارزان قیمت یا گزینه های جدیدی برای ترکیب سیستمهای سیمی کواکسیال با یکدیگر هستند این خبر بسیار خوب خواهد بود. اما برای تجهیزات IP این حرکت می تواند آینده رقابتی بزرگی را از تکنولوژی از دست رفته قدیمی آنالوگ را بوجود آورد.

با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری دهید!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.


کاربران سایت دوربین مداربسته
محمدصادق

سلام واقعا مقاله هاتون فوق العاده هست من چطوري ميتونم با شما ارتباط برقرار كنم اكر شماره اي يا تلكرام داريد حتما ي پيام به من بديد

22:50 1396.01.16

  • کابران سایت دوربین مداربسته
    در پاسخ به محمدصادق
    CCTVonline

    سلام دوست عزیز
    از لطف شما متشکریم. شما می توانید به کانال cctvonline.ir به آدرس زیر بپیوندید:
    Https://t.me/cctvnews

    11:43 1396.01.19