دوربین های مداربسته سری StarView یونی ویو

دوربین های مداربسته سری StarView یونی ویو

سه شنبه 1396.02.19

یونی ویو (Uniview/UNV) در ماههای اخیر آخرین سری دوربین های مداربسته با قابلیت کار در نور فوق العاده کم را با نام سری StarView روانه بازار کرد. به همین بهانه سی سی تی وی آنلاین با نگاهی به این محصولات مقاله مفیدی را تقدیم دوستداران cctvonline.ir خواهد کرد.

دوربین مداربسته یونی ویو StarView

این سری دوربین مداربسته یونی ویو در اصل یک پلتفرم از پیش شناخته شده (Starlight) می باشد که در سال 2017 با بهبود کارکرد و بروزرسانی سنسورهای تصویربرداری با قابلیت برتری روانه بازارهای دوربین مداربسته شدند. تکنولوژی استارویو جدید یونی ویو در تاریکی شب می تواند صحنه های ثابت و متحرک را بخوبی پوشش داده و با نیاز به کمترین مراحل تنظیمات، تصاویر بسیار بهتری را به نمایش بگذارند. تصاویر واضح و رنگی در نور بسیار کم می تواند شما را در این سری دوربین مدار بسته شگفت زده می کند. ضمن اینکه قیمت دوربین های مداربسته جدید یونی ویو با توجه به کارکرد آنها مناسب است.

پلتفرم  جدید StarView : تکنولوژی ISP و لنزهای F1.2

یونی ویو برای تولید دوربین مداربسته با کیفیت تصاویر بالا در محیطهایی فوق العاده کم نور به دو راهکار روی آورده است. اولین حرکت بهره مندی از لنزهای بهتر برای جذب نور بیشتر از محیط تصویربرداری و دومین حرکت افزایش قدرت پردازش تصاویر ویدئویی خواهد بود.

دوربین مداربسته StarView یونی ویو

یونی ویو به همین منظور در سری جدید دوربین های مداربسته StarView از سنسورهای تصویر ویژه سونی Starvis استفاده کرده است. سنسورهای استارویز سونی از نوع CMOS بوده و از تکنولوژی ساخت back-illuminated pixel برخوردارند. سنسورهای Starvis سونی با نام سری IMX323LQN که در دوربین های مداربسته سری StarView یونی ویو بکار رفته اند از 1/2.9” F با رزولوشن 2.19 مگاپیکسل برخوردارند که قادر است با 30 فریم در ثانیه با رزولوشن Full HD 1080P به ضبط تصاویر بپردازند.

دوربین مداربسته StarView یونی ویو

دوربین های مداربسته سری StarView در حال حاظر شامل 3 محصول زیر خواهند بود :

  • Uniview IPC2222ER5-DUPF-C بفرم دوربین مداربسته مینی بولت
  •  Uniview IPC2122-UPFبفرم دوربین مداربسته بولت
  • Uniview IPC322-DUVPF بفرم دوربین مداربسته دام ضد ضربه (IK10)

در این سری دوربین مداربسته StarView با بکارگیری DSP شرکت Hisilicon امکان استفاده از کدک H.265 میسر شده و می تواند تصاویر دوربین مداربسته را در نور فوق العاده کم با کیفیت بیشتری پردازش و ذخیره نماید. میزان سیگنال به نویز در این پردازنده تصویری در نور محیطی 0.01 لوکس 17 دسی بل است که بمعنای بهبود 25 درصدی در رنگ و ابعاد تصاویر خواهد بود.

نمونه تصویر دوربین مداربسته StarView یونی ویو در نور فوق العاده کم
نمونه تصویر دوربین مداربسته استارویو یونی ویو

بهبود پلتفرم Starlight با تنظیم آسانتر حالت استارلایت

کاربران در سری دوربین های مداربسته قبلی یونی ویو می توانستند از حالت Starlight استفاده کنند تا تصاویری واضح در نور کم داشته باشند اما پروسه تنظیم این حالت وقت گیر و کمی سخت بود. درواقع برای داشتن بهترین نتیجه نیاز به تغییر پارامترها بشکلی حرفه ای تر وجود داشت اما در سری StarView بدون نیاز به تخصص، براحتی از قابلیت دید در نور فوق العاده کم استفاده خواهید کرد.

سه دوربین مداربسته جدید یونی ویو در محدوده قیمتی 400 تا 850 هزارتومان تقریبا در بین دوربین های مداربسته از برندهای دیگر جزو مقرون به صرفه ترین مدلها هستند و بدلیل برخورداری از تحلیلگر ویدئویی داخلی و قابلیتهای هوشمند (Smart Function) ارزش خرید بالاتری خواهند داشت.

دوربین مداربسته Starlight یونی ویو در نور کم
سری قبلی دوربین های مداربسته یونی ویو با قابلیت کار در نور کم با نام سری Starlight

این سری دوربین های مداربسته کار در نور فوق العاده کم از ویژگیهای عمومی زیر برخوردارند:

  • برخورداری از لنزاهای F1.6 و F1.2 و سنسور CMOS شرکت سونی از نوع STARVIS و تکنولوژی ساخت back-illuminated
  • توانایی تصویربرداری در نور محیطی 0.002 لوکس
  • مجهز به استاندارد حفاظت و مقاومت IP67 و IK10
  • WDR با توان 120 دسی بل
  • قابلیت کاهش نویز 2D/3D تصویر
  • سیستم نور دید در شب IR هوشمند با برد 50 متر در IPC2222SR5-UPF40(60)-B و برد 30 متر در IPC2122SR3-UPF40(60) و IPC322ER3-DUVPF28(40)-B
  • برخورداری از سه جریان تصویری H.265، H.264 و MJPEG
  • سیستم تحلیلگر ویدئویی داخلی و قابلیتهایی مثل ROI، Face Detection، Defocus، People Counting، Intrusion، Cross Line و ..
  • پشتیبانی از ONVIF و API
           برای مطالعه مطلب قبلی درمورد دوربین های مداربسته StarView می توانید مقاله شرکت یونی ویو در نیمسال دوم 2016 بپردازید.         

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.