دوربین مداربسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی Uniview از سری IPC74X

دوربین مداربسته تحت شبکه 4 مگاپیکسلی Uniview از سری IPC74X

دوشنبه 1395.08.24

دوربین مداربسته بولت سری PT (Pan/Tilt) با نام تجاری IPC74X دارای ساختاری قدرتمند و مستحکم است و می تواند در محل نصب با زاویه مورد نظر کاملا قفل شده و صحنه ای با میدان دید عریض را زیر نظر بگیرد و یا بجای یک دوربی مداربسته بولت یا دوربین مداربسته PTZ موتورایز عمل نماید. بدلیل ساختار ویژه، این دوربین مداربسته براحتی می تواند در حالت افقی چرخش 0 تا 250 درجه داشته و در حالت عمودی محدوده ای 100 درجه ای (-50 تا +50) را پوشش دهد.

دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی یونی ویو

بهترین جای کار در این چرخش، قابلیت کنترل درجه چرخش بصورت ریموت و بدون حضور فیزیکی برای تنظیم دوربین مداربسته است. ضمن اینکه بیش از 400حالت اسکن و گردش نیز در این دوربین مداربسته یونی ویو پشتیبانی می شود.

دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی یونی ویو

چیپست حافظه داخلی  32 گیگابایتی پرسرعت

یکی از جالب ترین بخشهای این دوربین مداربسته یونی ویو که قرار است در محصولات دیگر نیز وجود داشته باشد به این حافظه پرسرعت بر می گردد. در این دوربین مداربسته Uniview بجای استفاده از یک اسلات حافظه SD، از چیپست حافظه eMMC (یک تکنولوژی رایج در تجهیزات پرتابل و موبایل) در روی بورد دوربین مداربسته استفاده شده است که خیلی بهتر از یک کارت حافظه SD عمل کرده و بسیار قابل اعتماد است. حافظه eMMC بکار رفته در این دوربین مداربسته یونی ویو در بسیاری از موبایلها و تبلتها هم استفاده می شود. علت این استفاده رایج به سرعت خواندن و نوشتن بالای این حافظه ها بر میگردد. سرعت خواندن اطلاعات از روی حافظه eMMC سه برابر و سرعت نوشتن اطلاعات هم دو برابر حافظه SD است. ضمن اینکه عمر طولانی این حافظه ها در مقابل حافظه های SD نیز حس اعتماد بالاتری به کاربر می بخشد. طول عمر حافظه های eMMC 20 برابر بیشتر از میانگین عمر کارت حافظه های SD است.

>دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی یونی ویو

تکنولوژی فشرده سازی H.265 و U-Code دوربین مداربسته

همانطور که در مقاله ای مجزا به فشرده سازی 95 درصدی کدک هوشمند U-Code شرکت یونی ویو پرداختیم، این تکنولوژی فشرده سازی که بر اساس کدک H.265 طراحی شده است می تواند به صرفه جویی 95 درصدی از حافظه و پهنای باند منجر شود. ضمن اینکه این فشرده سازی در NVR امکان پخش سریع تصاویر یا امکان بازیابی دقیق لحظات ویژه تصویر را در اختیار کاربر می گذارد.

قابلیتهای هوشمند دوربین مداربسته IPC744SR5-PF40

در دوربین مداربسته سری IPC74X همانند دیگر محصولات شرکت یونی ویو بر اساس پلتفرم H.265، قابلیتهایی مثل تحلیلگر ویدئویی پیشرفته و اختصاصی، تشخیص چهره، تشخیص ورود، عبور از خط و شمارش افراد نیز بخوبی در اختیار کاربران قرار می گیرد.

کاربرد در فضای داخلی یا فضای آزاد

دوربین مداربسته تحت شبکه IPC74X بر اساس استاندارد IP66 می تواند در هر دو محیط بخوبی مورد استفاده قرار گیرد.

در سری IPC74X دو دوربین مداربسته قرار دارند که در زیر می توانید به مشخصاتشان نگاهی بیندازید.

دوربین مداربسته 4 مگاپیکسلی یونی ویو

موتور مورد استفاده در پایه دوربین مداربسته IPC744SR5-PF40 از دقت بالای 0.1 درجه در هنگام چرخش برخوردار است. سرعت چرخش افقی این دوربین مداربسته تحت شبکه 30 درجه در ثانیه و سرعت چرخش عمودی آن نیز 10 درجه در ثانیه است. با این قابلیتها این دوربین مداربسته بخوبی می تواند بعنوان یک دوربین مداربسته PTZ نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سیستم نور دید در شب(IR) این دوربین مداربسته یونی ویو قادر است تا فاصله 50 متری را بخوبی پوشش دهد و برخوراری از شیشه ضد شکست نور و رفلکس بکار رفته در جلوی دوربین باعث می شود قابلیت انتقال نور IR افزایش یابد.

از قابلیتهای حفاظتی خوب این دوربین مداربسته می توان به محدوده دمای قابل تحمل خوب دستگاه اشاره کرد که می تواند در محیطی با دمای 35 درجه سانتیگراد زیر صفر تا دمای 60 درجه سانتیگراد بالای صفر به کار بپردازد. ضمن اینکه قادر است در مقابل نوسانات ولتاژ در محدوده  ±25% بدون هیچ مشکلی به عملکرد خوب خود بدون هرگونه قطعی یا ریست دستگاه ادامه دهد.

قابلیتهایی مثل 3D DNR و WDR، پوشش ROI و ماسک بخشی از تصویر، تشخیص صدا نیز از دیگر قابلیتهای پرکاربرد در این دوربین مداربسته است.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.