سنسور 250 مگاپیکسلی Canon برای دوربین مدار بسته

سنسور 250 مگاپیکسلی Canon برای دوربین مدار بسته

چهارشنبه 1395.10.29

شرکت Canon بتازگی از سنسور تصویربرداری CMOS با رزولوشن 250 مگاپیکسل در نمایشگاه CES 2017 رونمایی کرده است. این سنسور جدید بگفته مسئولان شرکت کانن قرار است برای استفاده در مقاصد امنیتی نظارتی در دوربینهای مدار بسته مورد استفاده قرار گیرد. در این مقاله نگاهی به مشخصات این سنسور تصویربرداری 250 مگاپیکسلی می اندازیم و سپس از عملی بودن این ایده صحبت خواهیم کرد. با سی سی تی وی آنلاین همراه شوید.

سنسور دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی کانن

در ابتدا نگاهی به مشخصات اصلی این سنسور کانن می اندازیم :

  • سنسوری با تکنولوژی CMOS
  • ابعاد APS-H یعنی چیزی بین سنسور APS-C و یک سنسور 35 میلیمتری Full-frame
  • دارای نرخ ضبط فریم پایین (زیر 5 فریم در ثانیه) و نیاز به پهنای باند 1.75 گیگابایت در ثانیه(1.25 میلیارد پیکسل در ثانیه)
  • رزولوشن کلی 19580*12600 پیکسل
  • تولید با هدف استفاده در کاربردهای نظارت تصویری و دوربین مداربسته، نیازهای دولتی/صنعتی
  • توانایی خواندن نوشته های روی بدنه هواپیما در فاصله 18 کیلومتری از بیننده!

هنوز هیچ اطلاعاتی از زمان فروش یا قیمت این محصول منتشر نشده است و هنوز مشخص نیست قابلیتهای WDR یا کار در نور کم برای این سنسور دوربین مدار بسته در نظر گرفته شده یا خیر.

سنسور دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی کانن

به نام کانن به کام اکسیز

شاید این محصول از نظر تکنولوژی بنام شرکت کانن و از نظر فروش و محصول به نام شرکت اکسیز تمام شود. این باعث می شود اکسیز بتواند به ادعاهای تاریخی خودش ادامه داده و اینبار با نام سازنده اولین دوربین مداربسته چند صد مگاپیکسلی سعی نماید در صدر اخبار قرار گیرد. این موضوع می تواند شرکت اکسیز را در کسب مجدد بازار گذشته خود یاری نماید.

چالشهای تکنیکی

تولید یک سنسور تصویربرداری با رزولوشن بسیار بالا برای خودش چالشهای بسیاری خواهد داشت. قطعا قابلیتهایی مثل کار در نور کم محدود شده و جدا از اینکه اصلا بشود کدکی برایش استفاده کرد یا نه، هزینه های ذخیره سازی و تامین پهنای باند بالا خواهد بود.

یکپارچگی و همخوانی با VMS هم کار را پیچیده تر می کند. نمونه اش دو شرکت اویجیلون و Logipix که هردو محصولاتی این چنینی تولید می کنند و تنها VMS های اختصاصی دارند.

البته اکسیز می تواند از این مورد بعنوان زمینه های بازارسازی آینده پلتفرم اختصاصی VMS اختصاصیش(در آینده) استفاده نماید.

سنسور دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی کانن
سنسور دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی کانن<

Avigilon و تاثیرات سنسور 250 مگاپیکسلی

وجود یک دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی به نام اکسیز می تواند جایگاه دوربین مدار بسته اویجیلون 7K را که دوربین مداربسته ای 30 مگاپیکسلی است را متزلزل نماید. ضمن اینکه جایگاه اولی اویجیلون در تکنولوژی و تولید دوربینهای مداربسته با رزولوشن بالا را نیز تغییر می دهد.

تاثیرات بر روی بازار دوربینهای مداربسته

دوربین مدار بسته سوپر رزولوشن همچنان در بخش خاص از بازار باقی می ماند و دوربینهای مداربسته با رزولوشنهای پایینتر در مقایسه مثلا دوربینهای مداربسته 4K هم از بخش اصلی بازار خارج می شوند. کاربردهای عملی دوربین مداربسته 250 مگاپیکسلی قطعا محدود باقی می ماند و تنها بصورت محدود در محلهای خاص مثل امنیت پرواز و فرودگاهها، مناطق امنیتی مرزی یا استادیومها کاربرد خواهد داشت. البته این را هم باید دقت کرد که در این موارد هم بودجه ها بسیار محدود هستند. بنابراین بنظر نمی آید این حرکت کانن و اکسیز به بازار دوربینهای مدار بسته تکانی بدهد ولی می تواند به حفظ جایگاه آنها در بین یکه تازان تکنولوژی دوربین مدار بسته کمک نماید.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.