عرضه دوربینهای مداربسته آنالوگ HD 4K از برند داهوا

عرضه دوربینهای مداربسته آنالوگ HD 4K از برند داهوا

يکشنبه 1395.12.08

با اینکه هنوز هم اکسیز اعتقاد دارد آنالوگ HD جایی ندارد، ولی روز به روز محبوبیت و شهرت بیشتری بدست می آورد. سال گذشته حداکثر رزولوشن دوربین های مداربسته آنالوگ HD، از 1080P به دوبرابر یعنی 4 مگاپیکسل افزایش یافت. حالا دوربین های مداربسته Analog HD باز هم افزایش رزولوشنی دو برابری به سمت 4K داشته اند. اطلاعات فنی ما درباره دوربینهای مداربسته 4K جدید آنالوگ HD داهوا ، حدود قیمتها و تاثیرات آن بر بازار دوربینهای مداربسته را در این مقاله آموزشی خواهید خواند.

نگاهی به دوربینهای مداربسته آنالوگ HD جدید داهوا با رزولوشن 4K

دوربین مدار بسته آنالوگ HD 4K

داهوا با اعلام مشخصات دوربینهای مداربسته جدید در اخباری، این اطلاعات را منتشر کرده است :

  • دوربینهای مداربسته در مدل بولت، دام و جعبه ای (باکس)
  • استفاده از لنزهای موتورایز 3.7 تا 11 میلیمتری برای مدلهای دام و بولت
  • پشتیبانی از مسافت حداکثر 300 متر با کابلهای RG-59
  • تکنولوژی کار در نور کم استارلایت (Starlight) داهوا
  • قابلیت WDR برای دوربینهای مداربسته دام و بولت تا 120 دسی بل و در مدلهای باکس تا 140 دسی بل

داهوا در مورد دوبینهای مداربسته بولت اعلام کرده است که از نور IR تا برد 100 متر استفاده شده است و مدلهای باکس و دام هم در حالت سیاه سفید می تواند با شدت نور حداقلی 0.0001 لوکس کار کنند.

البته آنطور که معلوم است این دوربین های مداربسته  هنوز از PoC یا انتقال انرژی از طریق کابل کواکسیال پشتیبانی نمی کنند و ممکن است در آینده نزدیک اتفاق بیفتد.(البته نوید استفاده از PoC در دوربینهای مداربسته آنالوگ HD پیشتر هم - بیش از 1 سال قبل - توسط داهوا به کاربران داده شده بود).

تخمین قیمت دوربین مداربسته Analog HD 4K داهوا

هنوز قیمت گذاری محصولات جدید داهوا بطور رسمی مشخص نشده اما با محاسبه ای سر انگشتی بنظر می رسد در محدوده ای 1000 دلاری یا تقریبا 4 میلیون تومانی وارد بازار خواهند شد. این قیمت دوربین مداربسته خیلی بالاتر از قیمت دوربین های مداربسته آنالوگ HD رایج است اما با دوربینهای مداربسته تحت شبکه 4K با مشخصات یکسان، تقریبا برابری می کنند.

آغاز فروش دوربینهای مداربسته جدید داهوا سه ماه آینده

داهوا اعلام کرده است که تا ماه آپریل تقریبا 3 ماه آینده این دوربینهای مداربسته جدید وارد بازار می شوند.

سرعت ضبط تصاویر با 15 فریم در ثانیه

با اینکه دوربین های مداربسته 4K امروزه از سرعت 30fps پشتیبانی می کنند اما دوربین های مدار بسته جدید داهوا با داشتن رزولوشن 8 مگاپیکسلی و اصطلاح "ضبط تصاویر زنده و Real Time" از سرعت 15 فریم در ثانیه پشتیبانی می کند.

برای اغلب کارها استفاده از سرعت 15 فریم در ثانیه می تواند کافی باشد.

ما کنجکاویم تا بعد بینیم که آیا دوربینهای مداربسته جدید قادرند با رزولوشن 4K و سرعت 15 فریم در ثانیه کار کنند یا نه. چون سابقا دوربینهای مداربسته آنالوگ HD در رزولوشن 4K تنها قادربودند با 7.5 فریم در ثانیه به ضبط تصویر بپردازند. اما نسخه های جدید گویا بهبود یافته و کاربردی تر شده اند. ما کنجکاویم که زودتر آنها را بررسی کنیم.

مقایسه با دوربینهای مدار بسته تحت شبکه 4K

دوربین مدار بسته 4K آنالوگ HD داهوا از قابلیت WDR بالاتر (نسبت به دوربین مدار بسته تحت شبکه با 50 دسی بل) برخوردارند و علاوه بر آن از LED دید در شبی با برد بیشتر استفاده می کنند که نسبت به برد دوربینهای مداربسته تحت شبکه (با 40 متر) بیشتر است. البته دوربینهای مداربسته بولت HDCVI بزرگتر از دوربینهای مداربسته بولت تحت شبکه 4K هستند که آنهم بخاطر لنزهای موتورایز آنهاست.

مقایسه با دیگر دوربینهای مداربسته HD Analog

سری جدید محصولات داهوا، از مشخصات بالاتری نسبت به دیگر دوربینهای مداربسته آنالوگ HD برخوردارند و نتنها از نظر رزولوشن بلکه از نظر برد نور IR، قابلیت WDR و زوم و .. توانایی بیشتری دارند. اما تقریبا اغلب دوربین های مداربسته آنالوگ HD قیمتی کمتر از 400 هزارتومان دارند و این یعنی دوربین مداربسته جدید 4K داهوا خیلی گرانتر از رقبای خود در بازار خواهد بود.

محدودیت پلتفرم HDCVI 3.0

این دوربین های مداربسته از چیپستهای HDCVI 3.0 برخوردارند که باعث می شود نتوانند با DVR های قدیمی کار کنند. تنها سری جدید DVR های X58A Ultra  داهوا یا سری C52A Pro داهوا می توانند با این دوربینهای مداربسته کار کنند. کاربرانی که از DVR های C52A3N1 یا X58A استفاده می کنند هم با بروز رسانی فرم ور ها می توانند با دوربینهای مدار بسته جدید HDCVI 4K کار کنند.

دوربین مدار بسته آنالوگ HD 4K

تاثیرات محصولات جدید روی بازار دوربین مدار بسته

پشتیبانی از رزولوشن 4K در دوربینهای مداربسته آنالوگ HD، موفقیتی در تکنولوژی محسوب می شود و در آینده می تواند قدرت محصولات تحت شبکه (IP) و مزیت برخورداری از رزولوشن بالاتر را کاهش دهد.

موضوع قیمت می تواند کمی جایگاه محصولات جدید را سست کند. کاربران برای سیستمهای 8 کاناله با 8 دوربین مداربسته تنها با نیمی از هزینه های خرید یک دوربین مداربسته HDCVI 4K می توانند سیستم خوبی داشته باشند. از طرف دیگر انتظار داریم افزایش کاربرد دوربینهای مداربسته آنالوگ HD 4K باعث شود در سال آینده قیمت محصولات جدید بشدت کاهش یابند.

یک راه برای کاربران پروژه های متوسط و نیمه بزرگ این است که از قابلیتهای دوربینهای آنالوگ HD 4K استفاده کنند و از یک لایسنس برای DVR های چند کاناله استفاده کنند تا با قیمتی کمتر از VMS های بهتر و قویتر بهره ببرند.

با نظرات خودتان سی سی تی وی آنلاین را راهنمایی نمایید تا آنچه مطلوب شماست را آماده نماییم.

با نظرات خود ما را در ارائه مطالب بهتر یاری دهید!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.


کاربران سایت دوربین مداربسته
ایلیا دیتا

با سلام 
مطالب سایتتون بسیار عالی هستند و بنده به این مساله واقف هستم که تولید محتوای تخصصی آن دست اول و درجه یک به سبک  سی سی تی وی آنلاین امری بسیار زمان بر و دشوار می باشد.امیدوارم در ادامه مسیر نیز موفقیت شما را شاهد باشیم.

سایت شما بهترین سایت در زمینه دوربین مداربسته می باشد تولید محتوای یونیک و درجه یک شما می تواند پله ی بسیار بزرگی در برندینگ این سایت ما بین سایر سایت های دوربین مدار بسته باشد.
با تشکر 

08:11 1395.12.09