نگاهی به تصمیم شرکت Hanwha در تولید محصولات +HD آنالوگ

نگاهی به تصمیم شرکت Hanwha در تولید محصولات +HD آنالوگ

چهارشنبه 1395.03.26
شرکت Hanwha Techwin خط تولید حرفه ای محصولات AHD خود را تحت عنوان HD+ راه اندازی کرد. این اقدام شرکت Hanwha اولین قدم در ایجاد تحول پس از کسب امتیاز شرکت Samsung Techwin می باشد که در ادامه خواهیم گفت که حرکت خارق العاده ای نبوده و شاید کمی دیر صورت گرفته است.

در این مقاله با توجه به صحبت های انجام شده با شرکت Hanwha و مقایسه تولیدات جدید این شرکت با محصولات hikvisionو Dahua به بررسی این موضوع می پردازیم.

بررسی اجمالی HD+

شرکت Hanwha در حال ارائه محصولات تحت تکنولوژی AHD(براساس چیپ های جدید)می باشد. دوربین مداربسته هایی که همگی دارای رزولوشن 1080P و اکثرا مجهز به دید در شب (IR) خواهند بود و رکوردرهای  4 تا 16 کانال نیز در این طیف تولید خواهند شد.

خط تولید جدید با محصولات آنالوگ که پیشتر تولید می شدند سازگاری کاری و نرم افزاری دارد. برای مثال نرم افزار SmartViewer همه آنها را پشتیبانی می نماید.

محدودیت ها :

تنظیمات جدید بسیار ساده و بنیادی بوده و محدودیت هایی نیز دارد:

- خبری از WDR نیست.

- برخلاف خیلی از محصولات دوربین مداربسته تحت شبکه این شرکت، خبری از پشتیبانی کار در نورخیلی کم نیست.

- از دوربین مداربسته PTZ خبری نیست.

- از محصولات CVI و TVI پشتیبانی نمی شود.

مروری بر قیمت گذاری

در بحث قیمت گذاری ها بنظر می آید اگرچه میانگین قیمتها کمی بالاتر از قیمت گذاری محصولاتHD آنالوگ  Hikvision و Dahua است، اما نسبت به دوربین مداربسته تحت شبکه همرده، قیمت کمتری دارند و در رنج قیمتی 350 تا 750 هزار تومان قرار می گیرند.

قیمت مناسب و همخوانی و سازگاری با محصولات پیشین آنالوگ(عدم نیاز به سیم کواکسیال متفاوت)، دو جذابیت واضح این محصولات خواهند بود.

در مقایسه با Hikvision و Dahua

شرکت Hanwha محصولاتی تقریبا معادل با محصولات دو شرکت Hikvision و Dahua را وارد بازاری کرده است که از یک یا 2 سال پیشتر این دوشرکت بصورت گسترده و با تکنولوژی یکسان وارد آن شده بودند.

بعلاوه هر دو شرکت Hikvision و Dahua در حال انتشار رده جدیدتری از محصولاتشان در سال پیشرو هستند(مثلا Hikvision Turbo HD 3.0) که رزولوشنی دو برابر محصولات شرکت Hanwha خواهند داشت. علاوه بر این Hikvision و Dahua نمونه محصولات HD آنالوگ گسترده تری با ویژگی های true WDR و قابلیت کاردرنور بسیارکم، PTZ و انکدرها را در لیست محصولات خود دارند.

دورنمای رقابت

با توجه به محدودیت های محصولات HD+ شرکت Hanwha و همزمانی با پخش محصولات جدید رقبا، این نوع ارائه محصول را حرکت ویژه ای نمی بینیم. بهرحال هر سرمایه گذاری جدید می تواند به تایید مجدد تکنولوژی HD آنالوگ بینجامد و برای حیات و بقای تکنولوژی آنالوگ بسیار خوب باشد. همچنین برای شرکت هایی که بدنبال تغییر تامین کننده قبلی خود هستند این محصولات گزینه جدیدی در اختیارشان می گذارد. بعلاوه درحالی که نام شرکت Samsung از روی این محصولات برداشته شد شاید خط تولید HD+ همچنان بتواند محصولاتش را با اعتبار برند Samsung در بازار بفروشد که این برای کسانی که بدنبال برندهای غیر از Dahua و Hikvision هستند شاید خوشایند باشد.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.