آمار جالب شرکت Seagate در نمایشگاه Secutech 2017

آمار جالب شرکت Seagate در نمایشگاه Secutech 2017

شنبه 1396.01.26

شرکت سیگیت (Seagate) اخیرا سمیناری در نمایشگاه Secutech 2017 برای فروشندگان هارد دیسکهای این برند برگزار کرده که نشان دهد رشد استفاده از حافظه در سیستمهای امنیتی و کاربردهای نظارت تصویری بسیار فزاینده تر از باور آنهاست.

مدیر فروش فنی ارشد شرکت سیگیت، CH Chu عنوان کرده است که نیازها به حافظه نسبت به قبل بسیار بیشتر شده و در سالهای آتی نیازها فراتر از دید شرکتها خواهد بود.

شاید باورتان نشود که میزان حافظه تولیدی در سال 2015 معادل 566 پنتابایت یا 566 هزار ترابایت بوده است که تنها این میزان در سال 2015 تولید شده و اطلاعات قبلی بیان نشده اند. انتظار می رود در سال 2019 این میزان داده تولیدی به 2500 پنتابایت (تقریبا 5 برابر سال 2015!) برسد که در 4 سال عدد بسیار بالایی خواهد بود. اگر بهتر بگوییم عدد گفته شده معادل 25 ضرب در ده به توان 17 بایت خواهد شد. حال تصور کنید این عدد تنها به تولید داده ها در هر سال باز می گردد و اگر داده های تولید شده در سالهای قبل هم در کنار این داده ها در نظر گرفته شوند مقادیر قابل توجهی حافظه نیاز خواهند بود. زیرا هر چندسال یک بار مجبور به تجدید سخت افزار ذخیره سازی خواهید بود.

با توجه به نیازها و گرایشات روز صنعت امنیتی، داشتن داده های تحلیلی مورد انتظار در آینده سیستم های نظارت تصویری باعث می شود رشد نیاز به حافظه تا سال 2019 بیش از 51 درصد افزایش یابند. انتظار می رود این افزایش نیاز در آینده با چالشهای مهمی روبرو شود. امروزه سیستم های امنیتی از دوربین های مدار بسته با رزولوشن بالاتر و همچنین تعداد دوربین مداربسته و سنسورهای بیشتری بهره می برند که نتنها نیاز کاربران به استفاده از داده ها در نرم افزارهای تحلیلگر قدرتمندتر را افزایش داده بلکه نیاز به هارددیسکهای بیشتری محسوس خواهد بود.

این افزایش فزاینده سیستم های امنیتی می تواند زیرساختها و تجهیزات ذخیره سازی رایج را به چالش بکشاند. وقتی داده های ذخیره شده رو به افزایش باشند بنابراین چالش دیگری به نام خطر از دست رفتن داده بسیار بیشتر آزار دهنده خواهند بود.

بدلیل وجود همین چالشهایی که بیشتر این بخش صنعت را تهدید می کند؛ استفاده از هارددیسکهای اختصاصی سیستم های نظارت تصویری برای کاربران واجبتر خواهد شد. ضمن اینکه شرکتهای تولیدکننده هارددیسکها هم باید به فکر افزایش کارایی این سیستمهای ذخیره سازی برای سیستم های نظارت تصویری و از همه مهمتر امنیت داده های تصویری باشند. مدیر بازاریابی سیگیت بیشتر تاکید داشت که این موضوع در هنگام نصب و راه اندازی سیستم نظارت تصویری و دوربین مداربسته باید مد نظر پیمانکاران قرار داشته باشد. کاربران هم باید بفهمند که تجهیزات مورد نیاز و نیازهای آینده سیستم نظارت تصویری آنها باید بتواند قابلیت توسعه با سیستمهای آینده را داشته و با پلتفرمهای ذخیره سازی ایمن آینده سازگار شده باشند. پس یعنی برای هر پروژه سعی کنید حرفه ای جلو بروید تا مشکلات را هم حرفه ای از پیش رو بردارید.

اولین نفری باشید که به این مقاله نظر می دهد!

نام و ایمیل اختیاری است در صورتی که ایمیل را پرکنید ، در سایت عضو شده و میتوانید با نام کاربری (ایمیل) و کلمه عبوری که برایتان ارسال خواهد شد وارد سایت شده و نظرات را با نام خود ثبت کنید و به بقیه نظرات امتیاز دهید.